26 Mart 2012 Pazartesi

Mobixir.com

Mobixir.com


Instagram Nihayet Android’de!

Posted: 25 Mar 2012 03:04 PM PDT

Android-Instagram

Android platformu için çıkması uzun süredir beklenenInstagram uygulaması, ilk olarak geçtiğimiz haftalarda resmen sergilenmişti. Instagram şirketi kurucularından Kevin Systrom, SXSW etkinliğinde geliştirilen Android uygulamasını tanıtmış ve final versiyonun çok yakında geleceğini müjdelemişti.

Resmi sitesinde Android versiyonu için kayıt bağlantısı açılan fotoğraf düzenleme ve paylaşma uygulamasının sadece iOS'ta 27 Milyon kayıtlı kullanıcıya ulaştığını belirtelim.

Instagram, kullanıcıların fotoğraf çekip, dijital bir filtre uygulayarak Instagram'ın kendi servisi de dahil olmak üzere birçok sosyal ağda paylaşabilmesini sağlıyor. iOS için 6 Ekim 2010′da yayınlanan uygulama, tamamen ücretsiz. Şirket varlığını yapılan bağışlarla sürdürüyor.

Apple tarafından Aralık 2011′de 'Yılın Uygulaması' seçilen Instagram, Android kullanıcılarından nasıl bir ilgi görür bilinmez, fakat kurucu ve geliştirici Kevin'e göre; uygulamanın Android versiyonu bazı yönleriyle iOS'takinden daha iyiymiş.

Halihazırda Android için geliştirilmiş fotoğraf filtreleme uygulamaları bulunuyor ve bu uygulamalar üzerinden neredeyse tüm sosyal ağlara paylaşım gerçekleştirilebiliyor. Zaten kullanıcıların en çok Facebook ve Twitter'ı paylaşım için kullandığını düşündüğümüzde böyle bir platformda Instagram'ın işi zor görünüyor.

Henüz ne zaman yayınlanacağı hususunda bilgi sahibi değiliz. Gelişmelerden haberdar olmak için instagr.am/android bağlantısını ziyaret edip e-posta adresinizle kayıt olabilirsiniz. Bizi takip etmeye devam edin!

Kaynak | Alıntı

Oyun İnceleme: Cartoon Wars

Posted: 25 Mar 2012 02:30 PM PDT





Merhaba sayın okurlar,

Uzun bir aradan sonra karşınıza Cartoon Wars ile çıkıyorum.

Cartoon Wars Gunner+‘ı daha önce incelemiştik. Gunner’ın aksine daha stratejik unsurlara sahip. Rpg+tps modelinden çıkıp biraz daha rts+arcade modeline geçiş yapıyoruz.

Oyun Cartoon Wars Gunner+’ın devam niteliğinde denilebilir. Krallığa karşı olan çetin savaşımızdan galip ayrılıp, daha beraberliğe sevinir gibi sevinip kutlayamadan, bu sefer şeytani yaratıklara karşı mücadelemiz başlıyor. İnsanlarımızın esir alınıp köleleştirildiği haberi geliyor kulağımıza. Haberi aldığımız gibi savaş ilan ediyoruz.

Biraz işleyişe değinmek istiyorum. Oyuna başladığımızda ufak birkaç tane bilgilendirme diyaloğu beliriyor. Tavsiyem okumanız yönünde. Diyalog kapandıktan sonra tüm görkemi ile kulemizi ve üzerine konuşlandırılmış balistamızı görüyoruz. Sol üst köşede mana haznemizi, hemen altında mana haznemizi geliştirebileceğimiz kartal figürü ve solunda balistamız için yükseklik ayarı yaptığımız butonu görüyoruz.

Ekranımızın alt kısmını kaplayan barda üretebileceğimiz askerleri, onun sağında ise balistamızı ateşlediğimiz butonu görüyoruz. Sağ üst köşede ise toplam altınımız ve oynadığımız oyundan kazandığımız altın miktarını görebiliyoruz. Oyunun amacı çok basit; ayağımızı mana puanlarımıza göre uzatıp asker üretip saldırıyoruz, aynı zamanda balistamızı da kullanarak ardı arkası kesilmeyen düşmanları savuşturup karşı kaleyi yok ediyoruz. Gerçi artık bir ulusu yok etmek için savaşmaya gerek yok. Gençlerini ele geçirip benliklerine yabancılaştırmak yeterli. Bunu oyunda aramayın sakın çünkü böyle birşey mevcut değil.

Şunları da eklemek isterim nitekim mühim meseleler üstadım. İleriki seviyelerde balista çok mühim bir konuma sahip oluyor. Ayrıca tek tek asker üretip göndermektense toplu halde göndermek çok daha faydalı oluyor. Eğer mana puanınız yoksa ve düşman kapıya dayandıysa kredi kartı ile alışveriş esnasında şifre istendiğinde kasiyerin takındığı ifadeyi takının ve bırakın kuleniz biraz hasar alsın. Çünkü bizi öldürmeyen şey güçlendiriyor ya da Joker babanın dediğin gibi garipleştiriyor (Bknz: link). Rahmetle anıyoruz.

Oyunda geniş bir geliştirme sistemi mevcut. Üretip, hacı gider misin bir savaş var ama? diye sormadan savaşa gönderebileceğimiz 8 farklı birimimiz mevcut. Hepsinin geliştirme ve üretme fiyatları, aynı zamanda güçleri farklılık gösteriyor. Ayrıca kalemizin duvarlarından tutun balistamızın mesafesine kadar, kazandığımız gold miktarından tutun, mana haznemizin genişliğine kadar bir çok unsuru geliştirebiliyoruz. Bir tiyo vereyim, güçsüz biriminizin geliştirme tutarı, bir üst biriminizin tutarından fazla olduğunda bir üst biriminizi geliştirmeye başlayın. Bir tiyo daha, birimleriniz ihtiyacınızı karşılamamaya başladığında, her zaman en zayıf biriminizden geliştirmeye başlayın çünkü fiyat/performans konusunda gayet iyiler.

Oyunun çizimleri gayet hoş olmuş. Yaratıkların modellemeleri, saldırı esnasında saçılan ateşler v.b. efektler gayet yerli yerinde. Sesler konusunda aynı şeyi söyleyemiyorum nitekim bir yerden sonra meydandaki savaş o kadar şiddetleniyor ki, sesler tekrarlamaya başlıyor. Gerçi geliştirici tarafından bakıldığında çok ta bir alternatifimiz yok bunu düzeltmek için. Kontroller gayet basit. Sadece telefonun ivmesine göre ekranın sağa veya sola kayması biraz sıkabiliyor. Kısaca yatarken, günün tüm yorgunluğu kendini hissettirdiğinde rahat rahat oynayamıyoruz. Senaryo da bir yerden sonra tek düze iniyor. Çok farklı yaratıklar ile karşı karşıya kalabiliyoruz, bunun çeşitliliği güzel olmuş. Fakat, biraz ayrıntılı bir senaryo olabilirdi diye düşünüyorum.

Son sözlere gelirsek, savaşın vahşetinden sayfalarca bahsetsek te, savaşmayın sevişin felsefesini cerrahi operasyonla insanların beynine bizzat monte etsek te oyunları keyif veriyor hacı ben bunu bilir bunu söylerim. Çöp adamların savaşı ne kadar yıkıcı olabilir ki? En azından bizim dünyamızda.

Alnının akıyla 10 üzerinden 8′i kapıyor benden.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder